World of Tibian
  Forum
 
=> Nie jesteś jeszcze zarejestrowany?

Na forum piszemy teksty dotyczące pomocy w grze np.: -Jak skutecznie skilować itp. Jeżeli ktoś ma problem może na forum napisać pytanie dotyczące swojego problemu. :)

Forum - Poradnik dla paladyna by ZaJ

Znajdujesz się tutaj:
Forum => Poradniki => Poradnik dla paladyna by ZaJ

<-Powrót

 1 

Dalej->


ZaJ
(8 postów dotychczas)
05.04.2008 19:38[zacytuj]

SPIS TREŚCI:
1.Admission
2.Rookgard
3.Equipment
4.Skilling
5.Skillbars Dist/Shield/Mlvl
6.Spells
7.About Exp
8.Pacc blz?


-Let’s Go!


1.Admission



Paladyn – postać, walcząca na dystans , „raz przez update wywyższana a raz udupiana”. Paladyn w walce posługuje się bronią miotną taką jak włócznie czy łuk/kusza. Winter update 2007 zmniejszył zasięg broni miotanej , jednak nie aż na tyle żeby paladyn musiał walczyć w zwarciu. Update wprowadził także spore urozmaicenie w magii paladyna, poprzez uczynienie go mistrzem magii świętości. (holy dmg). Dlatego teraz paladyn stał się czymś w rodzaju „maga bitewnego”?(nie jestem pewien czy dobrze to określiłem).


Paladyn na level dostaje : 10 hp , 15 mp i 20 capa .

Odnawianie hp: Facc – 1 hp co 8 sec
Pacc (Wykupiona Promocja) – 1 hp co 6 sec
Odnawianie mp: Facc- 2 mp co 4 sec
Pacc (Wykupiona Promocja) - 2 mp co 3 sec

2.Rookgard


Nie będę tu opisywał jak należy przejść rookgard. Dam tylko kilka cennych (a może nie cennych) rad.

Po pierwsze nie powinniśmy ruszać sie z miasta bez liny!

Po drugie na rooku nie należy skillować distance fightingu , jest to tylko strata czasu. Lepiej ten czas poświęcić na zebranie trochę kasy i zdobycie jak najszybciej 8 lvla.

Po trzecie po nabiciu 8 lvla powinniśmy sprzedać eq jeszcze na rooku (no może poza carlin swordem) ponieważ wyciągniemy za nie więcej gp niż na mainie.(Na nowych światach lepiej nie sprzedawać, bo ciężko o lepsze na mainlandzie)


3.Equipment



Co do eq to myślę, że każdy będzie chodził w tym, co lubi/na co ma kasę. Jednak przedstawię tu jak WEDŁUG MNIE może wyglądać wyposażenie paladyna.

8-15 lvl – Noob set : Scale arm , Dark/Dwarf Shield , Solider helmet , Dowolna broń miotna (polecam speary).


20+ lvl – Mamoth Fur Cape , Dragon Shield , Spear’s/kusza.


30/35+ lvl – Blue Robe/Mamoth Fur Cape (1 defa mniej niż b robe a różnica w cenie spora),Plate/Blue Legs,Crown Helmet,Dragon Shield ew.V-shield (dla bogatych), Bohy, Royal/ Enchand Spears/Kusza (p bolty na duże hunty).

Myślę że takie eq spokojnie wystarcza do samego końca .. Ale of course można biegać w dużo lepszym jak i dużo gorszym.


Oryginalnie napisane przez Paro the Crusher
Tak wiec moim zdaniem palek ma dwie drogi na eq:
jedna- czolg- coraz lepsze rzeczy bo palkowi nie raz zdarza sie walczyc w zwarciu (mimo ze od tego stroni), vamp (potem lepsza) golden armor, crusader helm, p/k legi
druga- lekka- b robe, crown helm, p legi itp. i git.
P.S.
Po prostu gracz musi okreslic jaki "rodzaj pala" woli
Czasem trzeba walczyć w ciasnym pomieszczeniu

Myślę że ta wypowiedź sporo pomoże ^^


Broń i amunicja dla palladyna : (pomijam zwykłe speary , bolty , i arrowsy)

Burst Arrows - Eksplodujące strzały, mają zasięg kratek 3x3. Po updacie często używane przez paladynów, ponieważ obrażenia zależą od Distance Fightingu nie Magic Levela. Zastępują one paladynowi rune GFB.
Sniper Arrows – Lepsze od zwykłych strzał. Jednak żeby ich używać wymagany jest min. 20 lvl. Do kupienia w większości miast na premium area po 3 gp za sztukę.
Onyx Arrows – Najlepsza amunicja do łuku. Aby używać należy mieć min. 40 lvl. Do kupienia w większości miast na premium area po 5 gp za sztukę.
Earth Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu ziemi.
Flaming Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu ognia.
Flash Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu energii.
Shiver Arrows – Atk: 25. Wymagany lvl:20. Zadają obrażenia od żywiołu lodu.
Piercing Bolts – Atk: 33. Wymagany lvl:30. Silniejsze od zwykłych boltów. Do kupienia w miastach na premium area po 4 gp za sztukę.
Power Bolts – Atk: 40.Wymagany lvl:55. Do kupienia w miastach na premium area. Używane do huncenia mocnych monsterów , oraz do walk pvp.
Infernal Bolts – Atk: 43.Wymagany lvl:70. Można je zlootować z Nightmare , oraz zamienić za Soul Orby u Sweaty Cyklopa w Ab (1 orb = 2 bolce).
Hunting Spear – Atk: 32.Wymagany lvl:20 Ulepszona wersja zwykłego speara. Można ją sprzedać u Brengusa, w Port hope po 25 gp za sztukę.
Royal Spear – Atk: 35.Wymagany lvl:25 Do kupienia u NPC Perod w Port hope i NPC Dario w Ankarahmun po 15 gp za sztukę.
Enchanted Spear – Atk: 38.Wymagany lvl:42 Najmocniejsze z dostępnych spearów. Da się je wyczarować z normalnych spearów(patrz Spells).Używane przez postacie 45+ do huncenia monsterów każdego rodzaju.
Viper Stars – Atk: 28. Trujące gwiazdki (działają podobnie jak poison arrows).Częściej używane, jako ozdoba a nie broń
Assassin Stars – Atk: 65.Wymagany lvl:80 Najsilniejsza broń dostępna dla paladyna. Zastępują one paladynom runy SD. Da się je kupić (staniały po upie) u NPC Atrad na Goromie po 100 gp za sztukę. Jednak, aby je kupować wymagane jest ukończenie Assassin Outfit Questu. Zimowy update sprawił że nie łamie się po jednym rzucie (łamie się po 3 rzutach).

4.Skilling

Skille są ważne, zwłaszcza po updacie gdy są głównym czynnikiem wpływającym na obrażenia.

Moja teoria na temat skillowania jest taka:

„Teraz kiedy to prawie większość czasu latamy z tarczą i spearami, shilding bardzo się przydaje. Nie mówię tu oczywiście żeby mieć skille 80/80 pallem .. Ale taki 50~ shielding potrafi uratować życie i pozwala w razie potrzeby bloknąć jakiegoś potwora (bez mass waste).” Dlatego też zaraz po wyjściu z rooka, załatwieniu eq , kupieniu pierwszego spella itp. Proponuje zakupić jakąś broń typu sword/axe/club oraz tarcze i udać się na początku na trolle/gobliny i expić na balance , tak długo aż nie wbijemy z 45-50 shielda. Przy okazji mamy nazbierane trochę kasy/spearów/small stonsów. Po wyskillowaniu tego shield już W ogóle nie powinien nas obchodzić.

I teraz mamy 2 możliwości: Jak mamy 2 chara który może stawiać monka , to bierzemy całe speary jakie mamy, kupujemy wędke i sporoo robaków i ruszamy na afk place. Stawiamy na początku 1 monka i skillujemy do 45~ dista może 50. Na 50 jeżeli mamy small stosy to dobrze skillujemy dalej smallami do 60~ 65 dista. Jak mamy tylko speary to stawiamy 2 monki:




Przezroczyste drzewko na screenie na potrzeby poradnika (pokazuje w jakis sposób i gdzie ukryć speary aby nie biegać po nie co chwile do dp/aby nikt tak szybko nie ukradl/i aby nie znikały po restarcie[w określonych miejscach])


Atakujemy jednego monka do yellowa/reda i przerzucamy się na drugiego ( w czasie jak będziemy bić drugiego , ten pierwszy powinien się uleczyć. Taką metodą możemy skillować spearami spokojnie do 70 dista..(tylko światy pvp)
Jeśli nie mamy możliwości skillowania na sum monie (brak 2 chara , kasy na stawianie monka itp) to staramy się znaleźć jakiegoś knighta który skilluje na slimach. Slime zazwyczaj robi dużo więcej klonów niż knight potrzebuje, wykorzystujemy to i skillujemy na slimach które knighta nie biją.

A mianowicie: znajdujemy knighta skillującego na slimach , i lejemy klony które aktualnie nie atakują knighta. Slimy nie posiadają obrony więc będa padać bardzo szybko, jednak matka szybko przyzwie nowe. Tą metodą możemy skillować od samego początku o ile tylko mamy speary. (Metoda ta tyczy się pvp i non-pvp)
Skillowanie na non-pvp na skillach 80+ nie jest tak trudne jak mogło by się wydawać.

Wygląda to mniej więcej tak:

Zdjęcie zapożyczone z poradnika użytkownika o nicku BaxCrow (strona konkurencji)

Idziemy z summonem na geomancera, Trapujemy go w takim miejscu, aby bił on monka (który musi stać naprzeciwko niego) a my stojąc po skosie (jak na zdjęciu) bijemy geomancera.

Lepiej wyjaśnione jest to w poradniku napisanym przez Pestke :
Trening na Światach Non-pvp

Po wbiciu wymarzonych skilli, możemy w końcu zacząć expić (ale o tym nieco później)

Po za tym, co napisałem przyda się wam ten poradnik: Gdzie expić i zbierać small stones

5.Skillbars Dist/Shield , M lvl

Tabeleczka z przykładowymi skillami na danym lvlu:

LVL****DIST****SHIELD
10******30******50
20******60******50
30******70******55
40******75-xx***60 max.

Dalej albo nie skillujemy już w ogóle albo wedle uznania.

No to zostaje jeszcze magic level.

Hmm.. Wprowadzenie sporo nowych spelli dla palla, powoduje że czym lepszy mamy m lvl tym lepiej. Nie ma się co nad tym rozpisywać. 15 m lvl nie jest co prawda już potrzebny na SD , ale tak jak mówiłem , 15 m lvl to zawsze większe hity z Holy itd.

Tu też tabeleczka z przykładowymi m lvl'ami na dany lvl:

LVL----MLVL
10lvl----2mlvl
15lvl----8mlvl
20lvl----9mlvl
40lvl----12mlvl
55lvl----15mlvl

6.Spells






7.About Exp

No to teraz napiszę coś o expieniu. Nie będzie tego dużo, ponieważ w większości będą to linki do poradników które już istnieją (myślę że nie ma sensu żebym 2 raz pisał coś co już jest).

Zgodnie z sug. Fili zmieniam trochę ten punkt:


LvL 20+

Cyklopy(wszystkie rodzaje) (Mount Sternum , Podziemia Ancient Temple , Cyc Camp koło Thais,Cyclopolis)
Dwarfy (bez geomancerów of course) [I kopalnie dwarfów, Cyclopolis)[/i]
Poradnik o kopalniach:
Kopalnie Dwarfów

Undeady (Ghostland , Dark Katedra,Tomby,Mount Sternum)

Ghostland Poradnik:
Ghostland

Dark Katedra Poradnik:
Katedra Ciemnoci
Bezpieczne Dojscie do Katedry
LvL 30+

Minotaury(wszystkie) [I(Mintwallin , Minotaur Mount ,Mino Clan na początku pohu,Wieża na Darashi)[/i]

Mintwallin Poradnik:
Mintwallin

Plains Of Havoc (bez gs'ów)

Poradnik O Poh:
Plains of Havoc

HellGate

Poradnik O HellGate:
HellGate

LvL 40+

Tomby

Poradnik o Tombach:
Tomby

Orc Fortress i Orcland
Mount Sternum (wbrew pozorom po upie można tam siedzieć do 50~ lvla)
Pozatym dalej możemy siedzieć na Guardach czy Pohu... od 40 lvla (bohy + t ring na wszelki wypadek) możemy bić gsy (najbezpieczniej wkoło temple)

Od 40~ możemy próbować sił na Dragach (Poh, Ankh itp) oraz na niższych poziomach Tombów.

Myślę że po osiągnięciu ~45 lvla sami będziecie wiedzieć co robić. Możliwości jest naprawdę dużo.
===============================================

8.Pacc blz?

No więc dodam jeszcze słówko na temat pacca , ponieważ wiele osób zastanawia się kiedy sobie go zakupić i czy jest to opłacalne.
Pomimo że pacc ułatwia grę to:
1. Kupowanie go przed 40 lvl'em (a nawet 50) nie ma sensu. (expowiska dla facca do 50 lvla spokojnie wystarczą
2. Jeżeli nie ma się ok. 70+ dista też jest to nieopłacalne.
3. Jeżeli już sie go kupi , to nie aktywować go czym prędzej ale uzbierać kasę na czary , promocje , ew. trochę podskillować.
4. Aktywować w dobrym momencie , kiedy ma się wiele czasu na grę (np. wakacje)

A to wszystko po to żeby nie wastować tego pacca .. tylko przez czas trwania jednego uzbierać na next.
Na koniec coś o czym powinniśmy pamiętać decydując się na tą profesję:


Najważniejszą jednak rzeczą którą powinniśmy pamiętać to to ze Pall jest i zawsze będzie bardzo kosztowna postacią wiec powinniśmy albo zbierać ( co jest praktycznie mało realne ) albo po prostu nielegalnie kupić kilka cc które pójdą na skilowanie to jedyna słuszna choć nielegalna reguła.


No to by było chyba na tyle.

To mój 1 poradnik więc proszę o surową krytykę , wszelakie błedy i nieścisłości postaram się poprawić.

Myślę, że komuś się przyda.


Pozdro ZaJ



Tematy łącznie: 12
Posty łącznie: 9
Użytkownicy łącznie: 3
Obecnie online jest (zarejestrowanych użytkowników): Nikt crying smiley
 
 
  Dzisiaj stronę odwiedziło już 11 odwiedzający (16 wejścia) tutaj!  
 
Ta strona internetowa została utworzona bezpłatnie pod adresem Stronygratis.pl. Czy chcesz też mieć własną stronę internetową?
Darmowa rejestracja